torsdag 30 november 2006

Emilia kan inte sova

Lotta på Bråkmakargatan sa någonting bra till sin mamma. Mamma, varför måste vi alltid gå och lägga oss på kvällen när vi inte är trötta. Sedan måste vi gå upp på morgonen när vi är trötta! Jag håller med Lotta jag. Det finns en bok som heter Lisen kan inte sova och det borde finnas en som heter Emilia kan inte sova. Min mamma och pappa försöker skapa några rutiner för min nattning men här kommer några tips för att dra ut på proceduren:
*Jag är törstig
*Jag måste kissa
*Det var inte många böcker det. Tre böcker som mina föräldrar plockar fram är på tok för lite enligt min uppfattning. Tyvärr delar vi inte den.
*Jag är hungrig
*Men jag har ju inte tagit något djur
*Jag vill bara prata inte sova
*Jag skall bara ge mamma/pappa en kram
*Sånger i hög ton retar också gallfeber på en trött förälder
*Det är rött i min rumpa, jag måste ha salva

Inga kommentarer: