söndag 17 april 2011

Kör

Jag går i en kör, det är Ärentuna församlingsgård som står som "värdar". Varje torsdag traskar vi dit ett gäng och sjunger. Riktigt rolig faktiskt, fast vi har en sträng fröken.

Idag är det Palmsöndagen och det skulle uppträdas i samband med gudtjänsten. Kören består väl av femton tjejer men idag var vi endast tre stycken. Men vi ställde oss inför församlingen och sjöng vid tre tillfällen. Enligt mamma så sjöng jag bäst, en tjej hade ont i halsen, en annan sjöng helt fel tonart. Jag har en tendens att sjunga ganska ljust och det var verkligen passande vid det här tillfället. Det var faktiskt en dam som kom fram till mamma och sa: vilken fin dotter ni har!

Mamma var stolt men kände att kyrkan inte är hennes grej och det är nog inte min grej heller! Fast jag älskar att sjunga!

Inga kommentarer: