torsdag 2 maj 2013

Tiden går fort

Om lite mer än en månad är det sommarlov och jag har avslutat årskurs 3. Tänk vad tiden går fort och vad jag har lärt mig nya saker.

Åker obehindrat buss till och från skolan. En gång lyckades vi ta fel buss och hamnade visserligen på väg mot Polacksbacken istället för mot Storvreta. Men det gick ju att gå av bussen och gå över till andra sidan.

"Gå på stan" med kompisar, titta i affärer och drömma mig bort bland tidningar, suddisar, kläder och penntroll.

Handla godis inne i Fyrishov, innan man tar buss 14.

Rymden har varit ett hett tema och jag skulle för tillfället vilja arbeta med något sådant när jag blir stor.

Besökt olika delar av Uppsala när jag leker med nya kompisar, Luthagen, Sunnersta, Gottsunda gipen, Alsike, Sysslomansgatan, Kåbo, Årsta...

Vet att det endast tar tio-tolv minuter till busshållsplatsen. Mamma försökte få mig att gå ännu tidigare men varför då?

Trean har gått så fort för att det har varit så roligt!

Inga kommentarer: