tisdag 24 september 2013

Erfarenhet men även endel rädsla

Igår red jag på Melker, som är en väldigt glad häst. Han formligen älskar att galoppera och hoppa. Han skötte sig exemplarisk två gånger, då jag galopperade och hoppade men tredje gången fick han storhets vansinne och vägrade att stanna..Fem frivarv i paddocken i full galopp, plus att han vid varje varv hoppade över de två hindrena. Han formligen njöt av situationen och jag blev bara räddare och räddare för varje varv som gick. Tillslut ramlade jag av..inga farliga skador mer än ett finger och svanken ömmade.

Mamma kände väl att man kanske kunde göra hamburgare av hästen men jag gillar Melker! En bragdmedalj till mig enligt mamma, att kunna sitta kvar på Melker sex varv i full galopp är inte fy skam, eller vad tycker ni?

Inga kommentarer: