söndag 17 februari 2008

Hemlisar

Jag kan faktiskt bevara en hemlighet om så behövs. Igår lördag skulle vi fira farfar som har fyllt 70 år. Den gröna bussen åkte till Fyrishov. Där avverkade vi en timmes bowling. Vi hade olika stilar vill jag lova. Jag gick fram, satte mig ner och sedan knuffade klotet. Farmor sprang fram och sen stoppade hon upp innan hon kastade sitt klot. Farfar vaggade fram men pappa hade nog snyggast stil. Efter en tuff tävling fikade vi och tittade på de som kunde spela!

Den gröna bussen fortsatte till Bolsta, där vi barn (kusin Ellen hade kommit)skulle "titta" på djuren och pappa skulle träffa Stefan och gå igenom ett par ritningar. Jag tvingade farfar att gå med mig på toaletten på undervåningen i klubbhuset. Han morrade lite eftersom han inte hade sina nycklar men Stefan hade ju...Vi knatade in i klubbhuset och där stod ett gäng på 40 personer och började sjunga! Farfar blev ganska paff. Det blev en trevlig fest som slutade vid halv elva för min del.

Inga kommentarer: