söndag 24 februari 2008

Skiddag i Kungsberget

Igår blev det en heldag i Kungsberget. Strax efter halv åtta åkte en fullastad bil till Kungsberget. Beskows hade precis kommit fram när vi körde in på parkeringen. Det var lagom med folk och strålande fint väder! Det blev många åk i barnbacken och även några åk i vuxenbackarna också. Jag provade alla liftar: knapplift, ankarlift, sittlift och barnliften. Kan ni tänka er att efter lite övning med knappliften åkte jag alldeles ensam upp till backens topp. Andra gången ramlade jag och slog mig på höften. Vi utnyttjade tiden maximalt, vi åkte tils liftarn stängde. Trötta men det var en superhärlig dag!

Jag fick åka själv sista delen av backen. Lycklig susade jag ner för backen och vinkade glatt till mamma när jag åkte förbi henne. Hon såg välidgt orolig ut varenda gång eftersom jag alltid körde mot några som stod stilla. Men i sista sekunden parerade jag skidorna och lyckade med att undvika en krock! Allt för spänningens skull...

Inga kommentarer: