fredag 23 maj 2008

Jag och mamma

Idag gratulerade jag Carl von Linné som fyllde 301 år. Det gjorde jag genom att gå med i blomsterparaden. Jag var utklädd till en blåsippa, en grön klänning och en blåsippemössa. Mamma, jag och flera barn gick med en orkester och Carl von Linné till Slottsbacken. Polisen såg till att bilarna stannade där paraden passerade.

I slottsbacken fick vi se Maja gräddnos och AKO uppträda. Glassbilen kom och delade ut glass till alla barn...även pappa, mormor och Ubbe fick varsin glass. De är ju barn allihopa. Det är bara mamma som är gammal. Hon är 48 år och äldst enligt min mening.

Sen åkte vi till Pelle Svanslös huset tyvärr skulle de skulle stänga precis när vi kom dit. Vi fick ta en snabb runda och jag hann att handla lite i butiken såklart!

Då tog vi bilen till stan igen och parkerade vid Flurpan (Flustret). Vi tog oss till drottninggatan och gick in i en underbar leksaksbutik, Lilla rummet. Där handlade jag upp mina sista pengar. På vägen tillbaka hamnade vi på ett kafé. Mamma blev väldigt förvånad när jag bara ville ha ett glas mjölk!

Gissa vad vi avslutade vår heldag i Uppsala någonstans. Det blev "After work" just på Flurpan. Vi tog en juice och en cola. Jag fick en tacotallric. Vi stannade bara i en timme för vi orkade inte vänta på bandet. Mamma visade mig dansgolvet och damtoaletten. Toaletten var jättefin med stora speglar, en kakelplatta med en ödla på, fina handfat och glaskuber. Där vill jag också vara när jag blir stor!

En heldag med mamma, vi hade det jättemysigt!

Inga kommentarer: