onsdag 7 maj 2008

Jag vill också vara fin i håret

Mamma och pappa har i någon vit smet i håret varje morgon innan de går till jobbet. Jag brukar altid pilla lite på deras hår om jag får en möjlighet. Mamma blir inte så glad men jag tar tillfälle i akt när hon hjälper till med kläderna. Pappa är dock inte lika kinkig.

Hur som helst så vill jag också ha något i håret så att det blir hårt. Då gäller det att vara kreativ. När mamma hämtade mig på dagis idag tog jag stolt av mig solhatten och visade mamma att jag minsann också hade "hård" lugg. Mamma tyckte det var jättefint och tog kort på det när vi kom hem. Vad jag hade haft i håret uppdagades i badet. Mamma hällde lite vatten över mitt huvud och jag ylade att jag fick tvål i ögonen...

Mamma: Tvål, men hur kan det komma sig?
Emilia: Jag tog tvål i luggen på dagis för att min lugg skulle bli hård.
Mamma: Jasså, men vad sa fröknarna då? Fick du verkligen göra det?
Emilia: Det var ingen fröken där som jag kunde fråga.
Mamma: På det viset!

Min mamma trodde pappa Fegge hade smetat in mousse i min lugg. I själva verket var det Skogsbackens prima pumptvål som hade bidragit till min excellenta frisyr idag.

Inga kommentarer: