onsdag 27 december 2006

Julafton nummer 2

Då var det dags för den stora dagen. Lucka 24:a öppnades i båda chokladkalendrarna och jag tog sista paketet på paketkalendern. Men när kommer tomten? Jag orkar inte vänta längre. Mamma och pappa lovade att tomten skulle komma efter Kalle Anka. Och äntligen blev klockan fyra....Jag fick en massa paket av tomten. Det borde innebära att jag har varit snäll under hela året, eller? Det första paketet som jag öppnade var till min besvikelse ett par stumpbyxor och raggsockor. Högt sa jag, det var inget roligt paket! Sedan kastade jag mig över de andra paketen. Jag fick filmer, skivor, böcker, bilbana, gitarr, pyssellåda, tv-böcker, hundbur, disneyland saker, spel, en elfant som sprutar fjärilar, förkläde, kokbok, badsaker, skor och en jättebil. Tack mormor, Ubbe, farmor, farfar, mamma och pappa. GOD JUL!

Inga kommentarer: