fredag 15 december 2006

Vem var det.....

Jag gillar och bada. Idag badade jag innan det var läggdags. Min mamma som är hyperaktiv, sprang mellan badrummet och resten av huset. Den som höll mig sällskap hela tiden var min katt Maja. Hon sitter gärna på badkarskanten och tittar på. Gissa om det kliar i fingrarna...När mamma Kattis dök upp i badrummet såg hon att det var plaskblött på golvet. Jag fick en förmaning att jag INTE skulle stänka ner golvet. Men det var ju inte jag! Då kom en blöt katt farandes in i badrummet. Mamma spände ögonen i mig och frågade om det var jag som hade tagit ner Maja i badkaret. Det vet man inte svarade jag med glimten i ögat. Då kom även Tyson in i badrummet för att se vad som pågick. Jag sa att jag inte skulle bada Tyson för han är för tung. Ajdå jag kanske sa lite för mycket nu.

Inga kommentarer: