söndag 4 november 2007

Halloween

Då var Halloweenhelgen slut och jag är nöjd. I fredags hade jag och mamma en mysig dag tillsammans. Vi tog det lungt på morgonen med fruksot framför tv:en. Sen dukade jag festbordet med glas, tallrikar, bestick, spindlar, serpentiner och små sjöjungfrur. Vi hann att vara ute och lufta oss innan huset invaderades med halloweengäster. Det kom häxor av olika slag, vampyrer, en riddare(?), en man med en vit mask och en annan mask med ett ärr mitt i ansiktet. Sen var kaoset och ljudnivån ganska märkbart i mitt rum. Men vad kan man begära när det är nio barn??? Barnen fick äta maten först och de vuxna fick vänta på sin tur. Vi avslutade måltiden med goda muffins och den fina glasstårtan (tack mormor). Sen ökade ljudnivån igen när vi hade fyllt på bränslet, som Filip brukar säga. Efter ett tag kom även mutorna fram, film och godis. Sista gästerna gick hem klockan elva tror jag...Själv somnade jag tolv.

Lördagen gick i barnens favör. Grönvallarna och Götegårdarna tog Upptåget till Uppsala där vi mötte Felix och Rasmus med föräldrar. Vi besökte Mac Donalds och sen gick vi på bio. De allra yngsta gick på Båten Elias och vi äldre gick på Råttatouille. Godis och popcorn hann vi handla innan såklart. När vi kom hem till Storvreta fann vi till vår stora glädje att snön faktiskt fanns kvar. På vägen till bilarna kastade vi snö på varandra. Det började med små bollar men sen kastade mamma Alle och pappa Fegge stora snömassor på varandra. Kevin och jag ville inte vara sämre! Kul hade vi och jag längtar verkligen tills det kommer mera snö.

Söndag=vilodag. Vi hade en väldigt lung förmiddag. Det var bra det för efter lunch hälsade vi på Chippen, Linda, Samuel och Tilde. Vi lekte och busade så att vi var alldeles svettiga. Samuel och jag turades om att jaga varandra. Sen jagade pappa Fegge oss, Chippen kittlade mig och Samuel. Det gick vilt till och vi skrek väldigt högt ibland. Mamma såg stundtals förskräckt ut....

Inga kommentarer: