torsdag 1 november 2007

Presenter

Idag fick jag två presenter. Jag hittade en godispåse i brevlådan från Solan och Lennart. Mormor hade med sig en "tablett" med hela alfabetet på. Jag blev så glad så jag var tvungen att ringa till både mamma och pappa. Sen köpte mormor en glasstårta från glassbilen. Imorgon skall vi ha Halloweenfest. Glassbilen hade inga Halloweenglassar så det blev en tårta!

Det kommer många gäster till festen: Kevin, Love, Sara, Emma, Filip, Maya, Sandra och Erik. tyvärr är det ingen föräldrarfri fest så det är några vuxna med också. Jag får visa hur fina vi är genom att sätt in bilder på bloggen i helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Emilia!
Du sa många gånger under vår eftermiddag: "jag älskar glädjen!!"
Du sa det när vi upptäckte godispåsen och när du fick alla bokstäverna att titta på.

Men också under eftermiddagen när vi var på skattjakt. Du placerade ut skatterna, du läste vår skattkarta och du hittade själv nästan alla skatterna! Vi skulle bara "följa efter dej".

Du sa också att du älskade glädjen när du var doktor Emilia. Jag var orolig mamma omväxlande med "sjuksyster". Du hade rollerna helt klara för dej. Doktorn opererade, gav piller och förhållningsorder. Sjuksystern kom med sovsprutan (en sten) och med vakensprutan (en annan sten) och med kniven som var en godisråtta.

Många andra lekar lekte vi och vi alla älskade glädjen!
Kramar i massor från din mormor

PS. Hoppas att tårtan smakar bra. Vi var ju nyfikna så vi tittade litet på den igår. Och den såg väldigt god ut.