lördag 12 januari 2008

Då var det mamma och jag som är ensamma hemma

Pappa drog till Åre med Lars. Han behövde egen tid och det unnar vi honom.
Mamma och jag hade en bra fredag med lite nya upplevelser.
Steg ett: Min mamma ville städa ut julen eftersom julgranen barrade. Dessutom sprider katterna barren i hela huset. Medan jag tittade på Toon Disney och ritade, kastade mamma ut granen med buller och bång. Dock var hon lite oförsiktig. Hela vägen från granens plats till dörren rasade det BARR. Bla fick vår bärbara dator en släng av BARR!
Steg två: Mamma dammsuger frenetiskt den bärbara datorn. Resultatet blev att tre tangenknappar sögs in i dammsugaren.
Steg tre: Mamma och jag tömmer varsamt dammsugarpåsen. Jag gjorde lite fynd: Ett silverhjärta, godis, ett papperslöv som jag hade ritat och tre tangenter.
Steg fyra: Vi badar klockan tio på kvällen. Det var ganska dammigt att rota i en dammsugarpåse.....

Idag har vi lärt oss något nytt: Att lägga undan ömtåliga saker när man slänger ut en gran!

Inga kommentarer: