torsdag 3 januari 2008

Äntligen snö

Idag har jag och pappa utforskat vår lilla by efter pulkabackar. Eftersom det kom några centimeter snö som bestämt sig för att ligga kvar på marken. Ingen backe passade mig de var alldeles för långsamma. Då lovade pappa mig att vi skulle åka till tipptoppen imorgon för där går det undan det kommer jag ihåg från i fjol. Sedan straffade jag pappa när han retade mig han skrattade när jag halkade. Då bad jag honom snällt att göra sex snöbollar som jag sedan kastade hårt på honom. Där fick han den lymeln! Fast han är nog lite snäll för han köpte nya pärlor till pärlplattebyggandet, så vi kunde göra pärlplattor de ska mamma få när hon kommer hem. Jag saknar mamma mycket och fråga pappa vem som kommer att få flest presenter han eller jag. Jag gissade på pappa och han gissade på mig. Undra om mamma kommer hem snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag saknar dig min älsakde Tussirulla! Tusen pussar och kramar från din mamma!