söndag 20 januari 2008

Familjen Grönvall

Igår lördag så var det en familjedag. Pappa spelade först match på morgonen. Då tog mamma och jag det lungt hemma. Men sen blev det bråttom, vi skulle med Upptåget. Min mamma är mer ordningssam på jobbet än hemma. För när vi kom ner till stationen (efter en språngmarsch) gick det inget tåg. All denna stress och sen fick vi vänta en halvtimme... Men hon hade lite grejer med sig så tiden gick fort. Jag kunde tom hålla mig, jag var nämligen bajsnödig.

Inne i stan gick vi och tittade lite i affärer. Mötte pappa Fegge och åt på Max. Sen gick vi på bio allihopa. Filmen "Biet" blev det och den var rolig tycker jag. Pappa köpte en "balja" popcorn ( den var jättestor!) Middag åt vi hos farmor och sen handlade vi mat på Coop. Vi kom hem halv nio.

Inga kommentarer: