måndag 30 juni 2008

Dagläger...

Det var roligt att gå på dagläger! Mamma lämnade mig hos farmor och farfar på morgonen. Strax efter kom farfar och plockade upp mig i den gröna bussen och skjutsade oss till Bolsta By. Vi fick hänga in våra väskor och sen var det samling. Alla daglägerbarnen fick ett varsitt nummer...jag fick nummer 11. När vi skulle återsamlas räknade ledarna upp alla nummer för att se att alla var på plats.

Vi fick ta hand om hästarna på förmiddagen. Jag och en tjej (hon blev min bästa vän) skötte Vitamin tillsammans. Sen blev det lunch och målning. Jag kom hem med en kasse teckningar såklart. Mamma trodde att den eran var över, att ta hem tiotals teckningar från dagis. Men ICKE! Efter lunch blev det godisinköp in kiosken!
Eftermiddagen handlade om kaniner. När denna första dagen var slut skjutsde den gröna bussen mig till mammas jobb!

Inga kommentarer: