fredag 20 juni 2008

Midsommar

Idag är det fredag och midsommarafton. Vi startade dagen med att plocka blommor till mammas och min krans. Kransarna blev fina men TUNGA, så de hängde bara med ett tag innan de fick snällt stanna kvar på filten.

Sen cyklade vi ner till midsommarfirandet i Storvreta. Pappa joggade bredvid mig medan mamma och jag cyklade. Han har blivit hurtfrisk min pappa. Igår lyfte han skrot och idag sprang han. Att sola i vassen kanske inte är så roligt men är det inte lite sent för beach 2008? Jaha, det är inför 2009.

Vid midsommarfirandet träffade jag många kompisar. Det blev lunch i det gröna, dans, fiskedamm och lek. Och vädergubbarna var på bra humör idag, vi fick sol...Idag var det faktiskt min turdag. Jag köpte lotter för 20:- och vann två mjukisdjur. Förra året vill jag minnas att jag köpte lotter för 60:- och vann ingenting. Pappa vann däremot ingen pensionärsbok med fina bilder i, men han blev nog inte ledsen.

När det var slut cyklade vi hem för att packa om och sedan cykla iväg till Götegårdarna. Vi hann med att ha en liten SPA stund ute i solen. Mamma målade mina naglar, läppar och jag fick också ögonskugga. Hon filade sina fötter och rakade benen. Pappa trodde att vi skulle sminka honom, hallå det är midsommarafton ingen PRIDE festival!

Hemma hos Götegårdarna blev det mycket lek, glass, chips, choklad, tårta och vi fick faktiskt i oss lite riktig mat också. De minsta barnen somnade men vi höll igång ett tag till innan vi tog cyklarna och begav oss hemåt. Pappa dumpade vi hemma hos Björn innan vi cyklade vidare mot den sköna sängen. Jag glömde att plocka blommor och lägga under kudden men jag kanske drömmer om en prins ändå, vem vet!

Inga kommentarer: