fredag 13 juni 2008

Det gick vägen

Jag viskade till gud att han skulle ge oss bra väder och han uppfyllde min önskan!
Torsdagens väder blev till mestadels växlande molninghet men några solglimtar uppenbarade sig och värmde oss alla.

Skogsbacken barn gjorde entre på gården genom att gå sjungandes i en lång rad. Vi blev accompanjerade av Ulla Britt och en av Björkens fröknar. Sen stod vi uppradade och sjöng sommarvisor inför stolta föräldrar.

Kantarellens barn sjöng änglalikt medan Björken hade några solister som gärna utmärkte sig då och då. Den vanliga versionan av Lilla snigel framfördes av Kantarellerna medan Ida och Filip (Björken) spexade till sången och sjöng med en mer hårdrocksbetonad melodi. Dessutom att de pekade ut Britt, som om hon skulle akta sig.

Efter vårat sånguppträdande blev det presnetutdelning, tipspromenad och fika.

Historik: På Skogsbacken har jag varit en kotte. Sen blev jag en kantarell och snart blir jag en tall.

Inga kommentarer: