lördag 28 februari 2009

Debut

Idag gjorde jag min debut i skidspåret (jag har iof stått på längdskidor förr). Jag åkte lilla "Vasaloppet" i Storvreta. Sträckan mätte sig till 1,2 km och det var perfekt före och väderförhållande! Min pappa har åkt det stora Vasaloppet och jag vill inte vara sämre jag.

Det var nummerlapp, blåbärssoppa och speaker som talade om när jag gick i mål. Alla som åkte Vasaloppet fick en guldmedalj och ett diplom.

Lilla Vasaloppet var bara uppvärming för mig, jag ville åka mera. Så pappa och jag tog ett varv i det riktiga spåret, vilket innebar ytterligare 2,0 km. Jag kämpade på hela sträckan. Antingen visslade jag, sjöng eller talade om hur bra jag var på att åka skidor.

En eloge till mig som åkte så långt utan att klaga.
En eloge till pappa som bar mig på axlarna, två par skidor, två par stavar och en ryggsäck till starten. (Från huset till fotbollsplanen!)

Inga kommentarer: