måndag 9 februari 2009

Torsdag

Efter att vi hade ätit kollektiv frukost alla elva, hyrt skidor, köpt liftkort så bar det äntligen iväg till backen. Först var det övning i en liiiten backe med ett rullband som tog oss upp för backen. Sen var det barnbackarna med knappliften som gällde...

Jag blåste på som om jag var världsvan på skidor, åkte liften själv och kunde till och med greppa knappliften utan hjälp. Visst ramlade jag lite då och då. Anledningen till att jag ramlade var när jag fick lite för hög fart. Då slängde jag mig ner, helt naturligt alltså!

Lunchen åt vi i en restaurang som tjänar storkovan på hungriga och trötta barnfamiljer. 300:- för en lunch, för tre personer. Vad sägs om det?

På kvällen åt vi middag i stugan, betydligt billigare och i en lugnare miljö. Då var första skiddagen avklarad.

Inga kommentarer: