söndag 14 juni 2009

Söndag - Stockholm

När jag slog upp ögonen var det första jag sa: Det skall bli så roligt att åka till Gröna lund! Jag hade ritat en teckning och skickat in till MC Donaldsklubben och vann fritt inträde och åkband till min familj. Vi kunde tyvärr inte säga att vi hade tur med vädret för regnet öste ner!

Men iklädd stövlar, regnkläder, regnmössa och ett mycket glatt humör hindrade inte mig att åka till Grönan. Vid entrén fick jag en kram av Ronald Mc Donald och de delade ut lite presenter till alla barn.

Sen var det bara att ge sig på alla åkattraktioner, lotterier, spel och godiskiosker. Jag har ganska mycket skinn på näsan och åkte allt jag fick åka:
Häxkvasten (man sitter i stolar under själva rälsen, som en breg och dalbana) x 2
Vilda musen, en lite mindre berg och dalbana men den gick snabbt x 2
Tekopparna x 2
Lilla uppskjutet x 2
Nyckelpigan
Bläckfisken
Pariserhjulet
Hästkarusellen
Lustiga huset
Skrattkammaren
Veteranbilarna
Disco jet

Jag slog faktiskt pappa i flera tävlingar och vann flera nallar, vilket jag har ont om hemma...Vi avsatte väl ca en timme för lunch men i övrigt spendrade vi nästan fem timmar i ösregn! En minnesvärd dag och jag ser fram emot ett besök igen men med lite bättre väder kanske.

Inga kommentarer: