söndag 16 augusti 2009

En bra helg som vanligt...

Lördag:
Det blev en mysig dag i Stadsparken med många goda vänner. Det blev lunch och fika i det gröna sen spelade vi krocket, bowling, kubb och fotboll. Vi var åtta barnfamiljer och två singelkillar! Jag hann med en tur i den fina lekparken också.

Handla mat på Coop stod sedan på vår lista. Där köpte vi även min nya fina skolväska och höstjacka (en likadan som pappa men ett annat billigare märke...)

Korvstroganoff med ris var mitt önskemål till middag och det fick jag såklart. Efter det hade vi en spelkväll. Vi spelade Bondespelet och kan ni tänka er att jag kunde faktiskt köpa slottet till slut, utan att fuska. Sen var det GODNATT!

Söndag:
Fotbollens dag var dagens aktivitet i Storvreta och jag gjorde debut i den blåa tröjan. Mamma var lite chockad att vi skulle spela 2 x 20 minuter utan avbytare. Men det gick bra för så mycket sprang vi väl inte...Jag startade i mål och visade att jag har lite målvaktsgener från mamma. I andra halvlek fick jag spela ute. Jag rörde väl bollen fem-sex gånger i alla fall. Adressen på bollen var okänd men det var kul. Mitt lag förlorade med 6-4 men alla fick diplom, saft och bullar efteråt, så förlusten var ett minne blott.

Efter det förberedde jag min skolstart med att packa väskan, fixa kort på mig själv, lägga i mitt sommarminne och prova kläder. Jag är laddad och ser fram emot tisdagen!

Kvällen avslutades med lite spel på datorn (det är ett mycket pedagogisk spel...) och ett bad.

Inga kommentarer: