torsdag 25 februari 2010

Carvingsvängar och svarta backar

Två ord om man skall berätta om min skiddag i Romme. Klockan kvart över sex väcktes jag och sattes i bilen mot St Erikstorg. Där stod en dubbeldäckare och väntade. Kan ni tänka er, vi kom så tidigt att vi kunde sitta högst upp och längst fram. Det bör noteras i historieboken att vi var "on time".

Väl i Romme blev det carvingsvängar i röd, gröna, blå och SVARTA backar (till mammas förskräckelse). Vi åt den bästa Gulaschsoppan någonsin till lunch och dagen var verkligen fulländad.

Mina föräldrar har olika intressen och deras utflykter skiljer sig verkligen åt. Idag var det carvingsvängar i skidbacken. Om två veckor skall jag till Globen med min mamma och se på schlagerfinalen. Jag har en natur/skogs förälder och en stad/glitterglamor förälder. Tur att man får lite av varje!

Inga kommentarer: