måndag 8 februari 2010

Helgen som gick

Tänk att helgen försvinner lika fort som den kommer...Kan det bero på att man gör en massa roliga saker eller är den kort och gott för KORT?

Hur som helst hann jag med en massa såklart med och utan min mamma. Fredagsmys är en tradition som ADLRIG får brytas. Familjen samlas framför tv:en med en massa GODIS....Hoppas att min läkare inte ser det här eftersom hon sa att jag borde äta sunt ett tag framöver. Jag har ju som sagt lite magbesvär och ska på ett besök hos en läkare nästa onsdag. Men jag borde alltså äta sunt men jag gjorde det inte den här helgen.

Fredagsmys med godis, kalas på lördagen med godis och avslutningsvis pizza och läsk till middag. Men ordet bör och ska betyder ju inte samma sak, eller?

Det blev lite skridskor med pojkarna Götegård på förmiddagen och kalas på lördagseftermiddagen. Kvällen avslutades med schlagertävling på tv. Kul att titta på eftersom mamma och jag skall gå på FINALEN i GLOBEN!

På söndagen tog vi en promenad i skogen och letade efter en massa tomtar...ja du läste rätt. Det finns trätomtar utplacerade lite här och var i skogen. Pappa, Miranda och jag knallade ut och tittade efter dem medans mamma vann Korpiaden i Falun med sitt lag Storlirarna.

Sen var helgen slut och det var dags att gå och lägga sig..men det är alltid roligt att komma till skolan och sina kompisar.

Inga kommentarer: