torsdag 18 februari 2010

Plus och minus

Det är något som vi skall lära oss i skolan i höst, att lägga ihop och dra bort siffror. Men det kan betyda andra saker också. Min pappa till exempel...han ligger på mammas minuskonto just nu.

Imorse steg mamma och jag upp med tuppen, åt frukost och sedan satte vi oss i bilen för att åka in till Uppsala. Jag skulle ta blodprover på morgonen innan skolan började. Det var en liten liten detalj som pappa glömde att tala om för mamma dagen innan. Två plåster skulle sättas på, ett i varje armveck en timme innan läkarbesöket. Dessa plåster skulle ge bedövning så att provtagningen skulle vara smärtfri.

MINUS....
Veni - vi kom in till Vårdcentralen vid Bruno Liljefors torg
Vidi - vi såg två plåster i påsen tillsammans med avföringsproverna
Vici - vi segrade inte utan åkte hem utan att ta blodprover, jag med tårar i ögonen och mamma med rykande öron.


PLUS....
Mamma hade köpt ett Little petshop mjukis djur som jag fick när hon kom hem.

Inga kommentarer: