måndag 19 februari 2007

Söndag=Sunnerstabacken

Tre bilar lastade med barn och matsäck styrde mot Sunnerstabacken. Amanda, Arvid, Erik, Sandra och jag skulle åka skidor. Det var en lyckad dag i backen. Jag har nu lärt mig att åka barnliften själv efter vissa bekymmer:
1. Jag hängde inte riktigt med när jag hade tagit tag i handtaget och skulle åka iväg. Ena foten flög ur pjäxan. Det var pappas fel!
2. Jag släppte liften alldeles för tidigt men min pappa fångade upp mig när jag började åka baklänges. Det var också pappas fel!
Men sedan lärde jag mig hur det fungerade. Jag åkte själv i liften och kunde släppa vid rätt tillfälle. Några gånger åkte vi tåg. Pappa hade Arvid mellan sina ben dessutom höll han i selet som jag hade runt magen och jag åkte någon meter framför. Se upp i backen annars får ni hål i nacken!!!!

Inga kommentarer: