söndag 11 februari 2007

Vi drar till fjällen....

I torsdags eftermiddag åkte en fullpackad volvo och saab i riktning mot Siljansnäs. Det var familjerna med stort G (Götegårdarna och Grönvallarna) som åkte på en minisemester. Efter några timmars bilfärd med bla ett stopp för köp av godis, tidningar och bensin, bajspaus, några felkörningar kom vi äntligen fram till huset där vi skulle bo. Det var ett stort hus men med lite värme i. Hur som helst så blev det både middag och värme i huset. Sedan prövade vi på kollektivet genom att sova i samma rum alla sju. Det var både spännande och mysigt. Alle behövde bara vända på Gurra en gång eftersom han snarkade. På fredagen åkte vi till Granberget och prövade på bob, miniskidor, tefat, stjärtlapp. Det var underbart väder och lite folk i backarna. Sedan tog jag mod till mig och prövade slalomskidor. Say no more...det var min sport det. Jag nötte och nötte i barnbacken med pappa Fegge. Kaxig är jag också för jag sa att jag skulle åka ankarliften nästa dag. På lördagen blev det samma backe igen men då hängde även Kevin med i skidbacken. Tillsammans susade vi ner i backen och våra pappor fick ett bra träningspass den dagen. Även mamma Alle fick backträna med Love och bobben. Det var bara mamma Kattis som stod i solen och latade sig. Hon pratade något om sin axel...Efter lunchen blev det ankarliften! Mamma var lite tveksam men pappa stog på sig. Heja pappa! Vi hann med att åka den STORA backen fyra gånger. På kvällen trodde våra föräldrar att vi skulle somna tidigt eftersom vi var ute i stort sett hela dagen. Tänk vad fel man kan ha. Kevin och jag somnade vid niotiden och Love strax efter i Fegges knä. På söndagen åkte vi hemåt med ett stopp i Falun. Det blev pizzaätning, bus i bollhav och rallykörning. Tack kompisar för en riktigt trevlig semester! Nästa år blir det skidåkning igen. Godnatt!

Inga kommentarer: