måndag 20 augusti 2007

Lördag

I lördags åkte vi och Götegårdarna med SKTF bussen till Eskilstuna. Det var en kul dag vill jag lova. Vi hann med att se en massa djur som:
Vita tigrar
Apor
Flodhäst
Fåglar
Krokodiler
Vildhundar
Känguru
Ormar
Fiskar
Surikater
Getter

Sen finns det andra saker som man bara bör hinna med innan man åker hem. Vi åkte små runda båtar och körde bilar. Efter det blev det lunch. Mamma och Gurra behövde något i magen. Då var det bäst att hitta något snabbt. Vi gick en tur i Fantomen landet innan karusellerna lockade oss med alla läten. Jag tror att jag åkte larven fem eller sex gånger och sen blev det virvelvinden också. Pappa blev lite blek om nosen men jag klarade mig. Jag spelade på chokladhjul, tog lotter och fiskade. Det blev några småvinster. Sockervadd och popcorn fick även plats i min tjusiga mage. När vi åkte hem hade jag en stor stor ballong med mig. Det var en enhörning och den fick ett helt säte för sig själv.

Vi avslutade dagen på mackedonken. Kevin och Alle visste inte vad det var så vi fick översätta: Mac Donalds!

Inga kommentarer: