söndag 23 december 2007

Att hjälpa till

Igår skulle jag hjälpa till på olika sätt tyckte mamma och pappa.
Klä granen: Jag hängde på några saker längst ner, resten fick pappa göra.
Göra chockladgodis: Jag krossade cornflakes sen tyckte jag att det luktade bränt när chokladen smält. Jag gick in på mitt rum och stängde sedan dörren.
Göra knäck: Jag började att ställa ut formar, sen knyckte jag en tredje del av formarna till min häst.

Däremot när man får ett infall och skall hjälpa till, då minsann är det inte välkommet. Mamma stod inne på toaletten och sprayade på blanka ytor och torkade av med en trasa. När hon vände ryggen till så passade jag på att ta flaskan och spraya hej vilt och överallt. Mamma blev svart i ögonen och jag släppte genast flaskan och gick snabbt därifrån. Sur blev jag eftersom jag på egen vilja kom för att hjälpa till. För det fick man en arg blick istället för ett uppskattande tack....

Inga kommentarer: