söndag 2 december 2007

Bullbak hos farmor och farfar


En resumé från i fredags av farmor Iréne:

Emilia verkar ha tagit ett nytt kliv i sin utveckling. Hon har förhandlar med insatser och argumenterar. Det startade med att hon tyckte att jag skulle köpa en häst på ICA-solen som hon ville ha. I stället skulle jag få en av hennes kalendrar. Detta diskuterade vi ända fram till Kyrkvägen. Till slut blev det så att vi skulle göra en kalender till varandra. Emilia och Farfar gjorde en och jag gjorde en. Det behövde inte vara så många luckor.

Sen blev det förhandling.
Emilia: Säg något snällt till mig
Farmor: Jo du är världens bästa unge.
Emilia: Säg något mer.
Farmor: Du är väldigt duktig och mjuk och go att hålla i.
Emilia: Säg något mer
Farmor: Vad tycker du jag ska säga då?
Emilia: Du kan till exempel säga att jag får öppna två luckor i kalendern varje dag.

Efter en sådan inledning finns inget mer att säga. Sen bakade vi lussebullar, lite bullar till Tyson och Maja och en del som man inte vet vad det är. Efter det såg det ut som köket i Pippis pepparkaksbak.

Inga kommentarer: