lördag 1 december 2007

Dialoger

Emilia: Pappa han vispar grädde. Jag måste berätta det för mamma.
Emilia: Mamma, jag har hört rykte at det blir tårta snart.

Mamma Kattis: Vill du ha en sån där fin tårta när du gifter dig?
Emilia: Jag skall inte gifta mig. Jag skall bo kvar hemma. Säg aldrig så till mig för då skriker jag högt.

Emilia: När skall vi till Viktor på kalas?
Mamma Kattis: På kvällen
Emilia: Milda Matilda, då hinner jag göra mycket innan.

Mamma Kattis: Jag skulle behöva en ny resväska med ett långt handtag.
Emilia: Du kan få låna min disneyväska. (Sen tömde jag den och ställde vid hennes garderob)

Gerd: Har du nya skor men får du plats med dem i garderoben?
Emilia: Äsch, pappa har bara fyra skor.
Gerd: Så det är du och mamma som har flest skor?
Emilia: Ja.

Emilia: Men du....
Emilia: DU....

Inga kommentarer: