måndag 17 mars 2008

The Greenwalls om skitour

FREDAG: Efter en tidig middag åkte en fullastad bil mot Siljansnäs. Vi mellanlandade i Falun för att sträcka på benen, besöka toaletten och handla lite energigivande kost:
Jag köpte SLUSH, chokladägg och en prinsesstidning.
Mamma köpte chokladmuffins, läsk och skvallerblaskan BILD.
Pappa köpte chips, läsk och Expressen.

SILJANSNÄS: Halv tio var vi framme och vi gick faktiskt och la oss på en gång eftersom det skulle bli en lång lördag.

LÖRDAG - LINDVALLEN, Sälen:
Det blev en underbar dag i Lindvallen med mycket skidåkning, SOL, lagom med folk i backarna, Mac Donalds och en massa energi givande kexchoklad. Jag åkte både själv och med pappa Fegge. Vi var i alla backar tror jag och även högst uppe på toppen. Ett mycket barnvänligt ställe som jag kan rekommendera.

SÖNDAG - GESUNDABERGET:
En mindre solig dag men lika mycket skidåkning. Jag åkte i barnbacken, vuxenbacken, skogspåret (hann med att plocka en bukett ljung till mamma) och i stupet. Jag var inne att hoppa också men jag fick inte. Nästa år kanske..

Hemresa:
Resan hem startade vid halv fem tiden från Gesundaberget. Vi var hemma på Minkvägen halv nio men då hade vi mellanlandat vid Gävlebro och ätit middag. TRÖTTA men glada över att det blev en riktigt lyckad familjehelg!

Inga kommentarer: