lördag 22 mars 2008

Långfredag

SNÖ...SNÖ...SNÖ
Idag blev det ett besök på Tipp toppen i Storvreta. Det blev korvgrillning, bob, tefat, stjärtlapp, skidor och fika.

Jag åkte mycket länge på mina längdåkningsskidor. Intresset för längdåkning har under ett år mognat. För ett år sen kastade jag mina skidor efter ett försök. Igår åkte jag en lång sträcka tillsammans med pappa Fegge och Filip. När vi kom till fotbollsplanen sprang pappa och Filip före och satt sig på läktaren. När jag kom dit satt de och hejade på mig, precis som en riktig skidtävling. KUL.

Sen låtsades vi att vi tre var vargar uppe på kullen. Vi ylade jättehögt för att skrämma de andra som satt och fikade.

Vi hade Bob och tefats tävlingar. Filips bob var snabbast. Love styrde alltid mot Filip så att han hakade på Filles bob. Alla medel är tillåtna för att vinna eller stoppa någon annan i en tävling. Det var en härlig dag ute i snön!

Fick mitt tredje ägg med godis av morfar och Kerstin.

Inga kommentarer: