måndag 17 mars 2008

Min skidåkning - en sammanfattning

Sammanfattningsvis förbättrade jag min skidåkning enligt nedan:
Carvingsvängar....nja inte riktigt men jag svängde med skidorna ihop istället för att göra plogsvängar.
Stopp...jag lyckades stanna i sista sekunden. Vissa gånger stannade jag faktiskt innan mamma blev smått hysterisk.
Knapplift....jag kan åka knapplift själv. Första gången släppte jag liften när det var fem meter kvar, andra gången när det var tre meter kvar. Tur att pappa åkte bakom och fångade upp en glidande Emilia :)

Pappa Fegge var mycket stolt och han berömde mig mycket inför mamma. Det enda vi INTE gjorde var att gå på After ski men det får bli nästa år liksom att hoppa i backen. Med andra ord har jag och ni andra mycket att se fram emot vintern 2008. Ciao!

Inga kommentarer: