tisdag 2 september 2008

Cirkus Skatt

Igår var jag och mamma Kattis på Cirkus Skratt. En toppen bra cirkus som ger skäl till namnet! Det var clowner, eldslukare, knivkastare, hundar, katter, hästar, bollkonstär och en flicka som hängde i ett rep och gjorde konster. Det blev ca 2 timmars föreställning med tjugo minuters paus.

I pausen betalade jag en tjuga och fick åka i en gigantisk uppblåsbar rutschkana. Efter att ha åkt i hang glider i lördags var detta ingen match. De vildare barnen hoppade flera gånger på avsatsen innan de kastade sig ut i kanan. Lite försiktig är jag nog allt. Jag hoppade några gånger först på avsatsen (lyfte kanske 5 cm per hopp) sen gick jag fram till kanten och satte mig ner och susade utför. Underbar känsla och jag log med hela ansiktet. Kösystem, vad är det? Efter varje åk gick jag förbi kön, smet in bredvid farbrorn som tog betalt. Han tog väl hand om mig och gav mig en plats direkt. Det gäller att lägga på charmen på en gång, ibland lönar det sig och jag hann åka fyra åk innan det avr dags att gå in igen.

Om jag köpte något, självklart: två snurror, popcorn, ett program och en påse gelehallon. Tack snälla morfar för att du fixade biljetter åt mig. Jag somnade halv elva igår, gelehallonen gav mig en sockerkick!

Inga kommentarer: