fredag 26 september 2008

Vissa likheter

Pappa Fegge tycker att det finns vissa likheter mellan min mamma och mig, Emilia Tussirullan Grönvall:

1. När vi kommer hem och tar av oss ytterkläderna så kan vi ibland låta dem bara falla till golvet istället för att hänga upp dem...vad?!
2. När vi väl plockar upp det går det i en väldig fart.

Igår blev jag tillsagd att plocka undan efter mig i hallen för att få spela tomtespelet på datorn. Det gick i en rasande fart och mamma såg en liten filur springa från hallen till skorummet, till jackhängaren, till bänken med mössor och vantar, till kistan med utklädningskläder och till mitt rum. I farten lyckades jag även ta med pappas papper och lägga dem på köksbordet. Resultatet blev en städad hall och jag var en aning anfådd men förväntansfull. Tomtespelet here I come!

Inga kommentarer: