söndag 7 september 2008

Så det så

Jag serverade alla effterätt.
Mamma: Kan jag få lite mer äppelpaj av dig. Det var så liten bit.
Emilia: Men du lägger upp så lite till mig. Då får du också lite av mig.

Mamma hade lagt upp köttfärssås på min tallrik.
Emilia: Blä, jag vill inte ha det där osynliga...(stekt lök)

Emilia: Vad betyder det där märket igen?
Pappa: Att man skall skänka pengar till Pandorna så att de inte försvinner
Mamma: Du kanske skall skänka din tjuga till Pandorna istället för att köpa en ny ödla i automaten.
Emilia: Nej, jag vill ha en kompis till min ödla Örjan.
Mamma: Men tänk om alla skulle göra så, då skulle inte Pandorna finnas kvar.
Emilia: Det är säkert andra som skänker pengar.
Mamma: Men skall du inte lämna din tjuga?
Tystnad.....
Emilia: DE KLARAR SIG NOG!

Inga kommentarer: