tisdag 7 oktober 2008

Emilia ponnyridning



Pontiac är Emilias bästa häst. Han är minst. Lugn och snäll men springer ändå fort.
I tisdags hade Emilia väldig tur, hon fick vara ensam med ledaren Eva.

1. Sadel måste man ha, den får man hämta själv i sadelkammaren.

2.Man måste göra mycket med en häst, innan får rida. Rykta, kratsa hovar och sånt som hästen mår bra av. Nu är han nästan klar, Eva kollar.

3. Ohej, på liten ponny kommer man själv upp galant.

4. Hur sitter stigbyglarna? Det tycker jag är jätteviktigt. Eva förstår det, när hon säger att man ska stå upp, måste de vara lika långa på båda sidor. Eva fixar sadeljorden, Det var farmor som drog åt den, hon är nog inte så stark.
Nu är vi klara.

Roligast är det att rida i paddocken tycker jag. Man kan hoppa, trava och lite annat. I dag travade Pontiac och hoppade över hinder, det var jätteroligt, oj vad jag skrattade. Om jag fick bestämma skulle vi galoppera varje gång. Men det är Eva som bestämmer.

I dag tyckte Eva att jag var väldigt duktig. Hon hade inte behövt styra Pontiac, en enda gång. Det gjorde jag själv. Farmor tog mest kort, annars är det hon som går bredvid. Man måste ha en vuxen med.

Inga kommentarer: