måndag 13 oktober 2008

Mitt rum

Mamma och pappa beslutade att INTE städa mitt rum igår. En mini Katrina hade virvlat förbi i mitt rum men det gick faktiskt att kliva in i det denna nya dag. Dessutom bättrade jag på kaoset genom att leka med Mandis. Vi började först måla med vattenfärger och övergick sedan till att göra pärlhalsband. För att kunna pyssla på bordet flyttade jag alla gejer ner på golvet och till sängen. Sedan klädde vi ut oss och hade lite lekar för oss. Om vi plockade undan? Nej, varför då?

Men det kliade verkligen i mammas fingrar och tillslut botade hon klådan (inte med tavegyl) och började att städa i mitt rum. Jag blev tvingad att hjälpa till. Det kallas hot! Men jag markerade att jag inte var på humör genom att tala om att jag var ledsen. Varför undrade mamma. Jo för att jag måste städa mitt rum...

Inga kommentarer: