söndag 26 oktober 2008

Shopoholic

Min mamma har en liiiten tendens till att shoppa loss ibland men än har det inte gått över gränsen för vi bor ju kvar i huset, bilen är kvar och vi äter fortfarande frukost och middag tillsammans. På helgerna kan vi kosta på oss lunch också. Fast det börjar som sagt bli lite för trångt i skoskåpet. Pappa Fegges skor ligger sämst till när det gäller utrangering av skor!

Men jag tror att en liten gen av hennes shopoholic har hamnat i min kropp och det är inget jag skäms över. Idag försökte jag få mamma att åka till en affär efter simträningen!

Emilia: Vilken affär kan jag handla i?
Mamma: Vi skall inte handla något, vi skall åka och äta.
Emilia: Åhh, det är bara jag som måste simma och alla andra får minsann åka och handla.
Mamma: Nähä min unga dam, det stämmer verkligen inte. Dessutom är affärerna stängda!

Inga kommentarer: