lördag 11 april 2009

Påskafton

Sol, sol, sol
Studsmatta, studsmatta, studsmatta

(ps. påskharen hade gömt ett stort ägg i trädet)

Jag, Theo, Rasmus och Robin lekte på förmiddagen. Det gäller att ha skinn på näsan när man umgås med tre grabbar...Hur som helst var det underbart att springa mellan husen, vara lättklädd och hoppa studsmatta!

Påsklunchen åt vi hos mormor och Ubbe. Sen fick jag äntligen leta efter påskägg, tillslut hittade jag allt: en tröja, en kanin och ett litet ägg med godis! Kattis och jag tog en tur till Gränby köpcenter medan pappa Fegge agerade Byggare Bob.

Middagen åt vi hos mormor också efter en skön promenad. Efter middagen var det dags för min överraskning som jag och mormor hade gjort. Det var ett lotteri, trisslotteri, nere i källaren. På led gick pappa, Urban och mamma ner för trappan. Jag gick först och klippte sedan av invigninsbandet till lotteriplatsen. Där fanns det lotter, priser, glass med bär och kakor. Alla fick varsin trisslott. Pappa vann men alla fick ett litet pris. Eftersom finalen i Wild Kids började klockan sju var vi tvungna att äta glassen i "tv-rummet". Jag gillar att överraska andra...

Hemfärd och nattning! Imorgon ska jag hoppa, hoppa, hoppa på min studsmatta!

Inga kommentarer: