tisdag 7 april 2009

En heldag i Stockholm



Äntligen kom den stora dagen, jag skulle åka till Stockholm själv med farmor. Vi tog inte tåget utan bussen till och på stationen i huvudstaden mötte vi min kusin Ellen. Vår slutdestination var Nordiska museet. Vad hann vi med: Häxjakt, måla, äta, busa, shoppa i souvenirshopen och bara umgås. Just ja på bussreasn hem såg jag ett par skor som stack fram när jag skulle kliva av bussen. Jag var tvungen att klappa litegrann på dem och damen som ägde skorna skrattade. Ett gott skratt förlänger livet!

Jag klagade i lördags på att pappa fick ha shorts men inte jag. Svaret var att jag inte hade så håriga ben som honom. Men idag fick mina bleka spiror känna av vårsolen de med. Det hände en liten olycka och det innebar bla blöta byxor. Mamma hade lagt ner ett par extra trosor och strumpor i min väska. De åkte på och min sjal (fortfarande inte sjalett, farmor) sveptes runt midjan och sen var det bara att rocka! En nystylad Emilia traskade ut från museet, åkte buss 46 till city och guidades in på både HM och Lindex för att hitta ett alternativ klädesplagg till sjaletten! Det blev ett par snygga strumpbyxor efter många olika förslag. Strumbyxorna åkte naturligtvis på för man skall vara försiktig med vårsolen. Den kan vara stark i början och det gäller att sola varsamt. Man får en snyggare solbränna då har jag hört...

Jag ger dagens aktivitet tio getingar!

Inga kommentarer: