måndag 13 april 2009

Påskdagen

Man kan inte tro det men vips så är det en massa ungar som leker tillsammans på vår gata. Theo, Rasmus, Robin, Mandis och jag. Vi hoppade naturligtvis på min studsmatta, sprang mellan vårat hus och Theos hus, klättrade i träd, blåste såpbubblor och målade med kritor på garageuppfarten.

Matmässig blev det en konstig dag:
Frukost
Två korvar klockan tolv
Köttfärssås och spaghetti klockan två (hos grannen)
Fika klockan halv tre (hos grannen)
Middag hos farmor och farfar halv sex
Godisätning
Nattmacka

Hur som helst samlades alla Grönvallare hemma hos den äldre generationen. Det började med en tipsprommenad i "kohagen" och när man hade svarat på de åtta frågorna skulle man få fram ett ord. Klurigt men roligt! Alla barnen klarade att lösa sitt ord och fick ett påskägg. Medan maten dukades fram hann vi gå en liten promenad med Ronny och jag hittade en massa kastanjer som skulle användas till en kastanjesoppa. Mamma blir alltid lika glad när jag tömmer mina fickor! Vi hann att spela ett spel innan vi åkte hem till Storvreta och nattning....

Just ja, pappa och jag hade varsitt mjukisdjur som kunde ge ljud ifrån sig och när man rörde på deras munnar kunde det bli en hel sång. Tillsammamns hade vi en konsert som var väligt uppskattad.

Inga kommentarer: