lördag 11 april 2009

Påsken har kommit för att stanna ett par dagar

I torsdags var jag utklädd, litegrann iallafall, till påskkärring när jag kom till dagis. Men gissa vem som lämnade ett påskägg på morgonen? Jo Solan och Lennart såklart (nummer 3)! Efter en påsklunch och en lugn och behaglig dag med mina dagiskompisar kom mamma hämtade mig. Tillsammans åkte vi till Slottsbacken. Det är tredje året i rad som jag deltar i påskäggsorienteringen. Även denna gång fick jag ett fint välfyllt påskägg.

Sen åkte vi mot Sandviken! Vi och Beskows skulle sova hos Sandra och Eriks mormor för att sedan åka vidare till Kungsberget dagen därpå. Det blev en toppenkväll! Vi hann leka ute innan middagen serverades vid ett gigantisk matbord med tända ljus. Efter maten blev det "bartömning" nere i källaren. Pappa och Lasse stod i baren. Pappa serverade dricka och Lasse spelade musik medan vi barn drack, dansade och bara roade oss. När bartöminingen var slut serverades efterrätten vid det "lilla matbordet". Kvällens sista aktivitet var super....alla tre barnen fick bada i bubbelpoolen! Vi somnade strax efter tio och det tog inte lång tid att vaggas till sömns.

Fredag = Kungsberget. En underbar solig dag, lite folk i backarna och trevligt sällskap. Det blev skidåkning i flera backar, fika, lunch, slalomtävling och åk med trollsläden. Det gick jättebra att åka i backarna, jag kunde ta knappliften själv och jag vågade åka en slalomtävling (tre åk). När liftarna stängde tog vi avsked av våra vänner. Grönvallarna tog ett stopp i Valbo för att äta och handla lite innan vi åkte hemåt.

Inga kommentarer: