lördag 24 mars 2007

Idag lördag

Vaknde vi ganska sent och hade en lugn förmiddag. Sedan blev det lunch hos farmor och farfar. De skulle vara pappas "stand in" vid knatteridningen eftersom mamma inte är så förtjust i hästar. Den här gången hade jag Russin och han var bra ända tills vi skulle gå hem. Då såg han att gräset var grönare på en tomt och skenade iväg med mig på ryggen. Det slutade med att jag ramlade av och gjorde illa min rumpa. Russin är dum och nästa gång vill jag ha tunnan, jag menar Humlan. Jag försökte faktiskt rycka i tömmarna och säga ptrrooo men han hade stängt av öronen och såg bara det gröna gräset. Nåväl, efter dagens äventyr åkte mamma och jag till Filips kalas. Varmt, hög ljudnivå och glada miner var det på Solstrålevägen 45. Vi fick popcorn, marääänger, glass och kakor. Jag tror jag fick i mig åtminstone 15 maränger. Men det är ju bara luft eller? Efter lite lek och musikuppträdande kom dagens höjdpunkt. Fiskdammen! Vi gick hem sist som vanligt. Och helt plötsligt kunde man andas och prata i normalt tonläge igen :). Filip och jag kalasade på de sista popcornen och stjäplte i oss saft innan vi skulle gå. Just ja, jag och min dinosarie gungade på gården innan vi åkte hem till Minken. Glöm inte att ställa fram klockan i natt!

Inga kommentarer: