lördag 31 mars 2007

Min dag

Idag var det en riktig familjedag. Efter en mysig frukost tog vi bussen till Fyrishov. Där var det leksaksloppis. Jag fick handla själv med mina pengar som jag hade i Pippipluskan. Jag köpte hela fem mjukisdjur till mina föräldrars STORA glädje. Lyckades norpa åt mig kramar från både Kaj krokodil och Pippi innan det blev lunch. Mamma vet vad jag gillar att äta. Jag fick en stor tallrik med pommes och en annan tallrik med pannkakor och grädde. MUMS! Efter maten tittade vi lite på en gymnastiktävling. Det var fina "ballerinor" som uppträdde med bollar och ringar. Sedan blev det dags att gå in i stora hallen. Fullpackad med mjukisdjur, godis, popcorn, den nya flickglassen Girley placerade vi oss på golvet. Vilken bra föreställning det blev. Hon sjöng alla sånger som jag har hört tidigare. När det var slut promenerade vi hem till Ubbe och mormor med ett stopp vid en lekplats. Jag prövade alla saker på lekplatsen och slutligen lekte pappa och jag en lek. Jag var Bamse röd och pappa var Bamse svart. Vi åkte till Egupten och träffade på en massa pirater och vilda djur. Men vi hade varsin "pangare" så det var ingen fara. Vi fick middag på Norrlandsgatan och efter det åkte vi hem till Minken. Det var en rolig dag, för alla tror jag.

Inga kommentarer: