fredag 30 mars 2007

Jag och min mormor

Just nu är ju 4 en viktig siffra för mig. 4 hattar (mössor), 4 skinkskivor till mellanmål, 4 djur skulle följa med till Egupten där vi åt frukt på min/Emilias restaurang. Gissa hur många frukter vi fick på restaurangen? Jo, 4 äpplen (det var prydnadsbollarna i bambu som fick vara äpplen). Egupten är ingen felskrivning. Det hette så, landet som man måste simma till. Där fanns det hajar och även tjuvar som tog saker medan vi sov på den nya soffan. Men tjuvarna hamnade i fängelse (i hörnet vid trappsteget från TV-rummet). I fängelset fick de inte vatten och bröd. De fick bara vatten för vi var fattiga. Vi metade också och fick både gädda, strömming, lax och haj. Allt serverades på restaurangen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Onekligen är det skönare och enklare att simma i Östersjöns vatten.
Men ska man till Egupten kan man inte gå på botten och ta simtag i luften. Jag fick bakläxa på det. Man ska simma på riktigt på golvet - ett riktigt gympa-pass! Pröva själv!
Ett annat gympa-pass var att få upp de stora hajarna från havet. Styrketräning för armarna!!
Men det är härligt att få vara så där fantastiskt barnslig någon gång. Annars får man ju aldrig kräla omkring på golvet . . . .

Emilia sa...

Det är kul att du hänger med på mina lekar mormor. Still going strong!