måndag 16 april 2007

Vilket underbart väder

Helgen har varit toppen och det fina vädret har bidragit till det. Igår söndag hade jag en mysig förmiddag. Jag och Tyson låg i soffan och tittade på film. Sen kom Kajsa, Tä, Anton och den nya bebisen. Jag var tvungen att fråga om den var ny. Det bästa av allt var att jag fick hålla i den. Bebisen var så mjuk och hade små fingrar och liten näsa.

Efter lunch bar det iväg ut i skogen. Vi var åtta barn och sex föräldrar som gick på en utflykt. Vi plockade blommor, fångade insekter och tittade i ån om vi hittade något spännande. Det var tre skor som lyckade bli blöta den här dagen men jag klarade mig. Sen dukades det upp FIKA med stort F. Och det var bullar x 2, pepparkakor, rosa kakor, digestivekex, mazariner x 2, muffins, muminkex, ananas, vindruvor. Det var Sandras mamma som hade med sig det mesta. Mysigt var det att sitta i en glänta och fika. Efter fikat gick vi vidare till den stora stenen som vi brukar gå till. Det var en rolig utflykt.

När vi kom hem målade jag och mamma på asfalten. Vi hade många kritor och det blev flera konstverk.

Inga kommentarer: