lördag 8 september 2007

Händelserik dag

Idag var det premiär för Funky Kids. I min dansutstyrsel och en ny vattenflaska klev jag in i Funky Kids rummet. Vi var väl femton barn kanske som skulle dansa. De som jag kände var Kevin, Malva och Melina. Vi fick dansa, springa, göra olika övningar och rörelser. Kul var det och våra föräldrar stod utanför och tittade in med fåniga leenden på läpparna.

Sen bar det iväg i ösregnet till Mac Donalds. Alle, Kevin, pappa, mamma och jag kastade i oss mat innan vi skulle vidare till Filmstaden. Shreek 3 väntade oss och på Filmstaden mötte vi även familjerna Beskow och Henestål. Händerna fulla med popcorn, godis och dricka gick vi in och satte oss. Filmen var jätterolig och jag skrattade högt flera gånger. Erik roade sig ibland med att stå på huvudet, ibland på golvet och ibland stolen. Pappa Nicke somnade till två gånger. Tänk att vi Storvretafamiljer alltid skall utmärka oss :)

På kvällen fick vi middagsbesök. Mormor och Ubbe stod för middagen hos oss. Skönt att gå till dukat bord, just ja det gör ju jag alltid. Fick en ny mössa till min mössamling. En rosa glittrande stickad kepsmössa. Den åker med till Dublin där jag även skall hålla utkik efter andra huvudbonader såklart.

Solong!

Inga kommentarer: