söndag 2 september 2007

Fest

Fest fest!
Jag fick åka med familjen Götegård till Barnens Ö. Kevin och jag bråkade nästan hela resan med en tio minuterspaus för godis. Alle sa att ni kommer inte att gifta er och jag svarade: jag skall gifta mig med Arvid!

På Barnens Ö hade Mango hyrt ett "kråkslott". Vi var ca 46 vuxna och massa barn som skulle sova i huset. Mamma och pappa kom till Storgården och vi installerade oss i ett sexbäddars rum med eget handfat. På eftermiddagen blev det femkamp för de vuxna och barnen lekte tillsammans. Kvällen bestod av mat, lek och film. Jag tror att jag somnade runt halv elva trots den lite höga ljudnivån.

Söndag morgon sov jag till halv nio. Jag tillhörde de sista som klev upp men la mig nog sist av alla småkidsen. Innan vi åkte hem så badade pappa Fegge och Gurra i det lätt nedkylda vattnet. Vi avslutade kollektivet (vi storvretafamiljerna) med ett lunchbesök tillsammans. En bra restaurang med en lekplats men det var dyrt. Men föräldrarna var för trötta för att åka till något annat.

Vilken helg! Mamma och pappa är väldigt trötta men jag har sovit så mycket som jag behöver. Vi får se vem som somnar först ikväll. Jag ser fram emot veckan, cirkus på onsdag, Funky kids och Shreek på lördag. Dublin på söndag! So long!

Inga kommentarer: